tisdag 12 maj 2009

Hälso-tallrik:



Jag vet, jag har varit riktigt dålig på att uppdatera med recept... På sista tiden har det blivit mycket samma mat, så för tillfället har jag inte så mycket inspirerande att bjuda på. Till middag ikväll blev det iallafall en hälso-tallrik bestående av lax, zuccini, keso, fetaost, korntunnbröd, sallad samt solrosfrön.
.
Laxen kryddades med färsk timjan från balkongen samt hackad färsk vitlök, lite citronpeppar, salt och ingefära innan jag satte in den tillsammans med zuccinin lätt saltad plus med citronpeppar och olivolja på 225 grader i ca 30min.
.
Väldigt god mat, och snål på kolhydrater - något jag inte behöver äta allt för mycket av idag då jag tränat 30 minuter core och gått 1 mil powerwalk; har alltså mest gjort av med kalorier från kroppens förråd.
.
Trevlig kväll, hoppas ni har ätit en god och näringsrik hemlagad middag allihop!

4 kommentarer:

Emmama sa...

Ja du uppdaterar på tok för sällan ;) men allt som kommer upp ser supergott ut så det är ändå okej! :) Kram!

It´s all about me sa...

åh, vilken tur emmama, jag ska FÖRSÖKA skärpa mig...hehehe.

foxy sa...

Ja skärp dej nu. Här går vi och svälter :D

It´s all about me sa...

ok, I will, hehe, vill ju inte att ni ska sväääälta :o