söndag 17 maj 2009

"Cheese-cake" på 5 minuter:

Världens enklaste och snabbaste cheese-cake imitation, och lite nyttigare - även om lemon curden såklart innehåller en massa kalorier!
.
Ingredienser för 4 portioner:
.
1 burk kesella 1% fett (250 gram)
3 rågade matskedar lemon curd
4 Digestive kex (i mitt fall fullkorn)
Bär; i mitt fall Björnbär.
.
Mixa kesellan med lemon-curden. Smula ½ digestivekex i botten på litet glas. Häll över 1/8 av mixen och ett lager krossat digestivekex till. Fyll på med ytterligare 1/8 del av mixen, lägg över bär och mula det sista av digestive-kexet som garnering. Ställ in i kylen en stund om du vill.
.
Enjoy!

4 kommentarer:

Kikan sa...

Men du, vilken härlig blogg!!! Och jag behöver verkligen inspiration som har noll fantasi. Kram Kikan

It´s all about me sa...

Hej Kikan, vad roligt att du tycker det! I perioder är jag lite dålig på att uppdateta här, men jag försöker i vanlig ordning skärpa mig!

Anonym sa...

Mums!! Om jag visste hur man hittar kesella och lemoncurd i PR...

It´s all about me sa...

Lemoncurd borde ju iallafall finnas, USA har ju allt! :)