fredag 22 maj 2009

Födelsedags-tårta:


Min ena lillasyster fyllde 24 igår, så jag åtog mig utmaningen att göra en födeselsedagstårta... Faktiskt den första i hela mitt liv, tror jag! Jag har aldrig gillat grädde och sånt och egentligen platsar denna tårta inte alls i min matblogg eftersom den inte är nyttig alls, men jag kunde inte låta bli. Ibland får man lyxa till det lite!
.
Kommentaren om tårtan var..:
-Den ser ut som ett ... djur! En bälta?
.
Jag köpte till och med färdiga bottnar pga tidsbrist, sånna med chokladsmak. Sedan bredde jag på vaniljvisp, skivade bananer och krossade maränger på lager ett. På lager två vaniljvisp, krossade maränger och frysta hallon. Jag toppade tårtan med grädde, maränger, några jordgubbar och hackad, mörk choklad.
.
Till min glädje gillade alla tårtan och åt upp nästan hela.
.

2 kommentarer:

Vimsan JBR sa...

O! Den ser smarrig ut! Kanske nått att ta efter till dotterns 10års dag! Platsar här även om den är onyttig för endel kan äta sånt o ändå inte gå upp ett gram, har såna personer i famlijen så jag vet!!!!

KRAM KRAM

It´s all about me sa...

Ja, men gör en sån vetja, den var smarrig! Annars gillar jag cheescaken nedan bättre!