torsdag 23 april 2009

Homemade chocolate-banana-icecream:



Jag försöker leva nyttigt och gjorde ikväll hemmagjord banan-choklad-glass. Men, den är inte så onyttig som man kan tro...

Ingredienser

1 stor banan

2 msk kakao

2 dl mjölk

Skär bananen i skivor och frys in. Ta fram dem när du har lust att göra "glassen" och låt tina i ungefär 10 minuter. Mixa tillsammans med mjölken och kakaon och voila - ready to be served. Jag toppade med lite chili & kakao samt några frysta hallon. Den här glassen är min nya favorit och är både snabb, fri från konserveringsmedel och innehåller inte så fasligt mycket kalorier. Trevlig kväll!

5 kommentarer:

foxy sa...

Nam nam, ser sjukt gott ut :)
Men jag har aldrig fattat det där med CHILI och choklad ihop.. Blä :P

Emmama sa...

Yum, låter som nåt jag skulle fixa, trodde glass var svårt..

It´s all about me sa...

Det är ju inte riktig glass, bara en snabbversion! Jag ar faktiskt en GLASSMASKIN (mammas gamla) som jag tänkte inviga i sommar...

Chili och kakao låter lite snusk, men det är en superb kombination - -bara man har rätt mängd av allt! Det spicar bara upp chokladsmaken lite och förstärker. Sweet!

Cecilia sa...

Oooh det där såg riktigt gott ut!

Tova sa...

Trevlig blogg med enkla och spännande recept! Denna glass måste jag prova ;)

kram