tisdag 3 mars 2009

Dagens Frukost:


Frukosten är ju viktigaste målet på dagen, och därför tycker jag det är viktigt att tänka på vad man får i sig (sen förstår jag att tid inte alltid finns). Min morgon började med två stekta ägg med färskspenat och en halvliter smoothie. Efter detta passar en kopp grönt thé utmärkt!
.
Äggen:
Envänd en liten stekpanna och värm upp en matsked olivolja. Knäck äggen och häll i 2-3 matskedar vatten. Rör runt med stekspaden och låt stå på värme 4 (av 6). Krydda med oregano och salladskrydda och några smulor fetaost om så finns. Det är ju också gott att steka 1/4 lök innan äggen läggs i, eller att ha på tomat mot slutet...mums!
.
Smoothien: Idag blev det två dl laktosfri mellanmjölk, två stora frysta jordgubbar, en banan och 10-15 bitar frysta mangotärningar samt 1-2 matskedar krossade linfrön.
.
Tisdagar är dagen då jag generellt går 2 x 50 min snabb promenad och tränar 1h body attack, så då är det extra viktigt med bra med näring. Ha en bra dag!
.

3 kommentarer:

Nadia sa...

Du äter så goda grejer! Tittar in här för att få lite inspiration ibland.
Kan du inte lägga upp receptet på linsgrytan som du skrev om på den andra bloggen nyligen?

Emmama sa...

Gillar verkligen att kolla in här, ska lägga till denna bloggen på min lista så jag inte missar nya inlägg! :) Kram!

It´s all about me sa...

Nadia - absolut! Receptet finns längre bak men jag ska for sure lägga upp det imorn! :)