torsdag 22 oktober 2009

Chokladkaka med Frosting:


IIiiIiih, min kakao är slut! Jag som hade tänkt skämma bort min pojkvän (ursh, gillar inte ordet pojkvän, men vad ska jag skriva annars som förklarar?) med min mycket uppskattade kladd/chokladkaka ikväll! Jag hinner inte handla heller, för nu ska jag på 90 min träning...
,
Smält 100 gram smör, låt svalna
Vispa (med elvisp) två ägg med 2 dl socker ett par minuter
Tillsätt minst 5 msk kakao och 1msk vaniljsocker
Vispa
Tillsätt 2 dl mjöl, vispa
Vispa ned smöret
m
Smöra och bröa en form - själv brukar jag smula ett digestivekex. Ha inne i ugnen mellan 20-30 min beroende på önskad kladdighet (på bilden ovan var kakan inne 35min).
.
Frosting görs lätt genom att smälta smör och blanda ned floursocker, lite vaniljsocker samt kakao till en jämn och bra smet. Låt kallna.

2 kommentarer:

Weronica sa...

Jag har oxå tänkt på att pojkvän egentligen inte är så fint heller. Kakan såg fin ut, men tur för emj att jag inte gillar sånt :D

It´s all about me sa...

"sånt", vad är sånt? :) Blev i vart fall ingen kaka, det blev bara god mat (kycklingröra och hemmagjord klyftpotatis)...

Ja eller hur, pojkvän låter skitfult!