söndag 21 oktober 2007

Hjälpmedel.



För att laga god mat är det ju smart att ha kryddor och goda oljor. Som söndagsnöje har jag därför rensat och organiserat mitt kryddskåp.

Igår unnade jag även mig själv citronolja (supergott i sallader eller på t.ex avokado), rostad sesamolja (steka kyckling eller soyakött i det är gudomligt) samt hallonvinäger - vilket kan låta lite udda, men tydligen skall vara supergott på fruktsallad eller glass, samt även blandad med citronolja i sallad. I butiken "Oil and Vinegar" i Västermalmsgallerian på Kungsholmen i Stockholms säljs alla möjliga oljor på "lösvikt" eller i lyxiga flaskor. En riktig drömbutik för någon som mig, alltså! Jag lär besöka det stället igen lagom till jul då presenter skall inhandlas.
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar vem som har mest kryddor - du eller jag, hihi ;) Herregud vad jag längtar tills jag får göra i ordning i MITT EGET kök nästa vecka!!!

It´s all about me sa...

jag måste köpa massa kryddor till märkte jag;) Men så skönt Moni! Jag vill hälsa på dig sen!